Yavru kedi ile ilk günler neden bu kadar önemlidir? Yeni yavru bir kedi sahiplenmek oldukça heyecan verici bir süreçtir. Bir süredir yavru kedi sahiplenmeyi düşünüyor veya bir yavru kedinin evinize katılacağını bilmiyor bile olabilirsiniz. Her halükarda yavru kedinizi sahiplendikten sonraki ilk 1 ay oldukça önemlidir.

Bununla birlikte bu dönemin sorunsuz geçmesini sağlamak için yapabileceğiniz pek çok şey vardır. İlk bir ay yavru kedinizi eğitmek için en uygun dönemlerden biri olup hem eğitici hem de eğlenceli geçecektir.

Mesela ‘‘Yavru kedi neyle beslenir? Yavru kediye tuvalet eğitimi nasıl verilir? Yavru kedi nasıl bakılır? Yavru kedi nasıl yıkanır? Yavru kedilere hangi aşılar yapılır?’’ gibi pek çok soru aklınızda belirecektir.

Lakin endişe etmenize gerek yok; zira bu soruların hepsi sizler için hazırlanan içeriklerimizde mevcut! Gelin biz şimdi yavru kedi ile ilk günler, yani ilk 30 günü kapsayan eğlence dolu bir maceraya çıkalım…

Yavru kedinizi eve getirmeden önce

yavru kedi taşıma çantası

Bir yavru kedi sahiplenmeden önce, ilk olarak evde birtakım hazırlıklar yapmanız gerekiyor. Bu hazırlıklar yavru kediyi eğitmeniz için gereken malzemeler gibi bir dizi ihtiyacı da kapsıyor. Dolayısıyla kediyi eve getirmeden önce, yavrunun ihtiyacı olan her şeyi satın almanız ve bu eşyaları evin belirli bölgelerine yerleştirmeniz gerekiyor.

Evde başka bir kediniz varsa ve yetişkin bir kediyse, yeni yavru kedinizi getirmeden önce başlangıç için ona özel bir oda hazırlayın. Odanın sessiz, sakin ve rahat bir oda olduğundan emin olun. Sonrasında odanın içine, kedi yatağı, mama ve su kapları, birkaç kedi oyuncağı ve yavru kedinin tuvaletini yapabileceği bir kum kabı bırakın.

Kedilerinizin her biri için bir kum kabı almalısınız. Ayrıca ekstra bir kum kabı daha evde bulundurmalısınız. Kum kaplarının çok görünür bir noktada olmamasına dikkat edin. Zira kediler mahremiyete çok önem verir. Kum kabının ve kedi kumunun nasıl olması ve hangi özelliklere sahip olması gerektiği konusunda bilgi almak için mutlaka okuyun: Kedi kumu ve kabı ile ilgili her şey | Önemli noktalar!

İlk gün

yavru kedi ile ilk gün

Yeni yavru kedinizle ilk gün çok heyecan vericidir; ancak onu bunaltmamak için dikkatli olmanız gerekir. Yavru kedinin, önceden ona özel hazırladığınız küçük odayı keşfetmesine izin verin. Başka evcil hayvanlarınız varsa, yeni yavruyu koklamalarına izin verebilirsiniz. Ancak bunu yalnızca kedi kollarınızdayken yapın, yani kedinin güvende olduğundan emin olun.

Kediyi koruyamayacağınız, göz kulak olamayacağınız zamanlarda, onu küçük odasına koyun. Böylelikle diğer evcil hayvanların ona zarar vermesinin önüne geçmiş olursunuz. Yavru kedinin oda içerisinde, kum kabının, mama ve su kaplarının nerede olduğunu bildiğinden emin olun.

Yavru kedi uyumak istiyorsa, istediği kadar uyumasına izin verin. Yavru kediniz kendini güvende hissetmek için taşıyıcı çantasına girmek, içinde kıvrılıp uyumak isteyebilir. Bu ihtimaline karşı, eve getirdiğiniz taşıyıcıyı yavru kedinin erişilebileceği bir yerde tutun.

İlk 10 gün

yavru kedi ile ilk 10 gün

Yavru kediniz birkaç gün sonra, yeni evini keşfedecek ve kum kabı ile mama ve su kaplarının yerlerini iyice belleyip, alışacaktır. Ve hatta diğer evcil hayvanlarınızla uyumak ve arkadaş olmak bile isteyebilir. Bu süre zarfında yavru kedinizin yeme, içme ve kum kabı alışkanlıklarını izlemeye devam edin. Kum kabı içerisinde herhangi bir parazit, kan, cıvık dışkı gibi şeyler görürseniz, bir numune alın ve veterinerinize götürün.

Veteriner, yavru kedide herhangi bir sorun olup olmadığını anlayacaktır. Zaten bu süre içerisinde yavru kedinizi genel bir muayene için veterinere götürmeniz gerekecek. Kedinize tasma takmak istiyorsanız, ona uyan bir tasma seçin ve kedinizin dışarı çıkma ihtimaline karşı üzerinde telefon numaranızın bulunduğu isim etiketi gibi bir kimlik ekleyin.

Çoğu ülkede zorunlu tutulan mikroçip, evcil hayvanlar için daha kalıcı bir tanımlama şeklidir. Kedinize mikroçip taktırmak için veteriner hekiminizle görüşülebilirsiniz. Mikroçip hususunda daha fazla bilgi almak için kesinlikle okuyun: Kedi & Köpeklere Mikroçip Kimlik Sistemi Hakkında Her Şey

İlk 30 günün sonunda

yavru kedi ve yetişkin kedi

İlk 30 günün sonunda, yavru kediniz artık normal bir şekilde mama yiyip, su içmeli ve kum kabını kullanıyor olmalıdır. Kedinizin şimdiye kadar yeni yuvasına alışması gerekir. Bu nedenle evinizde çeşitli yüzeylerin çizilmesi, tırmalama, tırmanma ve bu gibi hareketler muhtemelen olacaktır.

Yavru kedinizin göstermeye başladığı bir davranış, sizin hiç hoşunuza gitmiyorsa, bunu mümkün olan en kısa sürede düzeltmeye, yani onu söz konusu davranışı yapmaması için eğitmeye çalışın. Yavru kediniz için tırmalayabileceği ve tırmanacağı eşyalar ile birlikte oyun oynayıp, enerjisini atabilmesi için ilgisini çekebilecek oyuncaklar alın.

Kedinizi oynamasını istediğiniz alanlara çekmek için ödül mamaları ve kedi nanesi kullanın. Kedi nanesi (Catnip) kedilerin en sevdiği şeylerden biridir ve her kedi bu çim benzeri şeye bayılır. Dolayısıyla evinizde kedi nanesi bulundurmanızda fayda var; çünkü her alanda kullanabilirsiniz. Kedi nanesi nedir, öğrenmek için tıklayın: Kediler bayılıyor: Kedi nanesi nedir? Ne işe yarar?

Yavru kedinin, ilk bir ay içerisinde, aşılar, dışkı kontrolü ve fiziki muayene için en az bir kez veterinere gitmiş olması gerekir. Bunun yanı sıra tamamen aşılanana kadar yavru kedinizi veteriner muayenehanesi dışında bir yere götürmekten kaçının.

Önerilen ilk aşılarla programa uyun ve veterinerinize, pireler, kalp kurtları, bağırsak parazitleri gibi kedinizin sağlığını etkileyebilecek durumlara karşı önlem almak için kullanabileceğiniz koruyucuları sorun. Evde başka bir kediniz varsa ve yavru kediye henüz alışamamışsa dahası onunla anlaşamıyorsa panik yapmayın. Zira bu süreç biraz zaman alabilir ve kedinizin, yeni arkadaşına alışması için 30 gün yeterli olmayabilir.

” Yavru kedi ile ilk günler için 30 gün yetmez, daha fazlası lazım!” diyorsanız o halde tıklayın: Yavru kedilerin ilk altı haftası! Hem eğlenceli hem eğitici!